Voorzitter ambtelijk beoordelingsteam (ABT)
Gemeente Utrecht
Locatie
Utrecht
Uren per week
12 -16
Maximum tarief
€
120
p/uur
Looptijd
z.s.m. voor 12 maanden
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Utrecht heeft jou nodig bij het programma Werven! De werven zijn een rijksmonument en maken deel uit van een slim middeleeuws havencomplex met kademuren, werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn nauw met elkaar verweven. Het eigendom hiervan is verdeeld over bewoners, ondernemers en de gemeente. Met het dertigjarige programmaplan Werk aan de Werf werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het invullen van onze buren- en zorgplicht.
Vanuit het belang van het erfgoed willen wij dat keldereigenaren hun kelder herstellen. De gemeente heeft hiervoor een subsidieregeling. Voor een subsidieaanvraag is het noodzakelijk dat de keldereigenaar een herstelplan maakt. Het herstelplan beschrijft de kwaliteit van het herstel (behoud van erfgoed), de kosten en de kostenverdeling. Het ambtelijk beoordelingsteam (ABT) geeft advies over het herstelplan, bekeken vanuit meerdere disciplines. Het ABT geeft advies aan de subsidiecoördinator, zodat de programmadirecteur een besluit kan nemen over de subsidieverstrekking.
Het proces van kelderherstel is vastgelegd in een 10-stappenproces. Deze 10 stappen zijn vastgesteld en leidend in onze aanpak om tot herstel van het erfgoed te komen. In dit proces kan het herstelplan twee keer worden aangeboden: eerst voor een vooroverleg, waarbij de keldereigenaar en de marktpartij (opsteller van het herstelplan) een reactie op de haalbaarheid voor subsidieverstrekking en tips voor uitvoering ontvangen.
Het ambtelijk beoordelingsteam (ABT) beoordeelt de herstelplannen aan de hand van de leidraad voor herstelplannen en subsidieverlening. Het ABT bestaat uit vertegenwoordigers van Erfgoed, de gemeentelijke beheerder als eigenaar, techniek en constructies, en kosten. De bemensing van het ABT is voorzien vanuit verschillende organisatieonderdelen.
Het gaat om circa zeventig herstelplannen per jaar, die elk twee keer worden aangeboden. Momenteel vindt er eens per twee weken een overleg plaats door het ABT.
Je taken zijn:
- Aansturen van de secretaris.
- Verantwoordelijk voor de voorbereiding van het inhoudelijk overleg van het ABT (zorgen voor de opkomst en verspreiding van de stukken).
- Voorzitten van het overleg van het beoordelingsteam (momenteel eens per twee weken).
- Sturen op een gezamenlijk advies of het helder formuleren van het dilemma.
- Indien nodig, afstemming met de programmadirecteur.
- Bespreken van het advies met de omgevingsmanager en bouw.
- Sturen op de programmapdoelen: behoud van erfgoed, veilige constructie, soberheid en doelmatigheid.
- Signaleren van (ongewenste) patronen bij stakeholders en deze bespreekbaar maken in samenwerking met de procesmanager.
De teamleden brengen hun expertise in, en de ABT-voorzitter zorgt ervoor dat er een gezamenlijk gedragen advies komt en dat de daarbij behorende voorbereidingen en afstemming worden geregeld. Deze overleggen vinden plaats op locatie (Stadskantoor of binnenstad).
Opdracht eisen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau.
- Ruime werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
- Ervaring met verschillende belangen binnen een gemeente (interne en externe stakeholders zoals inwoners en ondernemers).
- Ervaring met de materie en ervaring met het voorzitterschap.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.