Service Expert

NS (Utrecht)

Locatie

Utrecht

Uren per week

36

Maximum tarief

85

p/uur

Looptijd

1-7-2024 to 30-6-2025

Publicatiedatum:

25
June
,
2024

Status

Open
Deadline
1
July
,
2024
Deadline:
July 1, 2024

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

1
July
,
2024

Als medewerker in het team van IT Stations Services word je ingezet op het functioneel beheer van een aantal applicaties en de bijbehorende hardware voor onze services. Dit doe je samen met een collega service expert.

Als service expert ben je enerzijds bezig met het beschikbaar houden van de producten:

  • Incidentenmanagement;
  • Analyseren van mogelijke storingen;
  • Uitzetten van (verbeter)opdrachten naar leveranciers. Samen met de leveranciers kijk jij naar kwaliteit en stuur je op verbeteringen;
  • Bewaken van de SLA’s van onze leveranciers en hier verbeteringen op initiëren;
  • Opstellen van draaiboeken voor nieuwe software release, zelfstandig of in samenwerking met de business;
  • Aanmaken en autoriseren van nieuwe medewerkers in een applicatie of mutaties doorvoeren op verzoek van de afdeling of op basis van IT richtlijnen;
  • Bepalen en afstemmen nieuwe profielen voor de benodigde functiescheiding;
  • Onderhouden van applicaties (life cycle management);
  • Ondersteunen bij het in beheer brengen van deelcomponenten van de proces ketens;
  • Onderhouden en optimaliseren van de beheerprocessen.

Daarnaast denk je bij innovaties mee hoe de wens vertaald kan worden naar de technische oplossing en praktische operationele uitvoering. Daarbij is het van belang dat je changes kunt opstellen en beoordelen. En heb je een belangrijke rol in het gehele proces om te kijken hoe uiteindelijk de innovatie ook in beheer kan worden genomen.

Aangezien veel soft- en hardware voor onze services wordt ontwikkeld door andere teams binnen en buiten NS, zal je dus veel moeten samenwerken met specialisten van andere teams en leveranciers. Daarnaast zal je ook veel samenwerken en afstemmen met je collega beheerders uit de andere teams.

Hier ga je werken

De afdeling Services is landelijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling en exploitatie van de diverse services op het station: fietsenstallingen, OV-fiets, Fiets & Service, autoparkeren, toiletten en bagagekluizen. De doelstellingen zijn het optimaliseren van het services aanbod, de klantbeleving verbeteren, de deur-tot-deur reis verbeteren en operational excellence.

Op onze afdeling werken we in Agile teams waarin zowel business, operatie en IT intensief met elkaar samenwerken. Zowel bij het in stand houden van de lopende operatie als bij de optimalisatie van het bestaande landschap en de ontwikkeling van vernieuwende oplossingen. We werken deels thuis en deels op kantoor gelegen naast Utrecht Centraal en het testcentrum in Amersfoort. Wanneer we op kantoor zijn, streven we er naar om aanwezig te zijn met het gehele team. Ook zal het voorkomen dat je voor je werkzaamheden naar stations en leveranciers gaat.

Opdracht eisen

Je vindt het leuk om in applicaties te duiken en uit te zoeken hoe ze werken. Je vindt het analyseren van storingen en incidenten leuk en weet hoe je ze moet laten oplossen in samenwerking met andere partijen. Daarnaast ben je ook goed in staat om mee te draaien in een product team en mee te denken over de inzet en optimalisatie van applicaties en processen. Je vindt het leuk om met leveranciers om tafel te gaan om te kijken waar en hoe het beter kan, maar draait er je hand ook niet voor om een stevig gesprek te voeren als dat nodig is.

Verder herken je jezelf in het volgende profiel;

  • HBO werk- en denkniveau en minstens 5 jaar ervaring met functioneel applicatie beheer;
  • Ervaring of kennis van BiSL, ASL of ITIL;
  • Ervaring met werken in een Agile team;
  • Ervaring in het aansturen en samenwerken met externe leveranciers;
  • Ervaren met het schrijven van handleidingen en het ontwerpen van niet geautomatiseerde processen;
  • Begrijpt hoe een bedrijfsproces wordt ondersteund door een applicatie;
  • Affiniteit met de begrippen BIA/BIV en hoe classificaties werken;
  • Kennis en ervaring in het werken in Jira en ServiceNow;
  • Sterke algemene IT kennis om incidenten te kunnen analyseren;
  • Oplossingsgericht;
  • Inhoudelijk sterk;
  • Een proactieve houding;
  • Bekend met autorisatiemodellen en functiescheiding principes;
  • Vaardig met de Engelse en/of Duitse taal.

Ben je naast deze functie-eisen een gedreven en nieuwsgierig persoon dan is de kans groot dat we jou zoeken!

Over NS (Utrecht)

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meer weten over NS (Utrecht)? Bekijk beschikbare opdrachten van deze opdrachtgever, of ontdek de recent vervulde opdrachten bij NS (Utrecht). Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven