Senior Contractmanager
Gemeente Utrecht
Locatie
Utrecht
Uren per week
36
Maximum tarief
€
110
p/uur
Looptijd
1-9-2024 t/m 31-12-2024
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Deze opdracht voer je uit binnen het organisatieonderdeel Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). VGU beheert het vastgoed van de gemeente Utrecht, waaronder de Dom, het Stadskantoor, buurthuizen, sportgebouwen, schoolgebouwen, zwembaden, parkeervoorzieningen en theaters. Met zo’n 1.000 objecten staat VGU voor Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig en Toekomstgericht, en draagt zo bij aan de gemeentelijke doelen voor de inwoners en gebruikers van Utrecht.
De afdeling Vastgoedmanagement is als eigenaar van deze panden aanspreekpunt van de huurders en andere gebruikers. Centraal in ons handelen staat “Een tevreden klant, in een rendabel en gezond pand”. We verhuren, beheren en onderhouden onze panden. Uiteraard zijn daarbij verduurzaming, circulariteit, toegankelijkheid en veiligheid belangrijke thema’s. Vastgoedmanagement maakt o.a. gebruik van de NEN2767 en probeert daarmee controle te krijgen op het instandhoudingsonderhoud.
Je komt te werken in de backoffice van Vastgoedmanagement, een team van ongeveer 25 specialisten, die adviseren en ondersteunen binnen de VGU. Binnen de backoffice werken twee inkopers en drie contractmanagers aan (raam)contracten t.b.v. vastgoedonderhoud.
Je taken zijn:
Als Senior Contractmanager Vastgoedonderhoud voer jij het contractmanagement uit voor de bestaande onderhoudscontracten. Daarnaast vervul je de rol van projectleider bij meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen voor nieuwe onderhoudscontracten. Aangezien wij ons in een professionaliseringsfase bevinden, wordt er van jou verwacht dat je collega's meeneemt in een andere, nieuwe visie op contractmanagement. Je hebt dus tevens de mogelijkheid om jouw visie te delen over de inrichting van de werkzaamheden voor deze rol binnen de afdeling vastgoedmanagement.
Wij zoeken dus een stevige contractmanager, die samen met collega's en externe partners zorgdraagt voor een optimaal resultaat voor alle partijen.
Concreet houdt dit in dat jij:
- Actief de relatie met de contractleveranciers onderhoudt en evalueert.
- Als projectleider samen met andere inkoopprofessionals en de technische collega's de inhoudelijke aanbestedingsdocumenten opstelt voor de inkoop/aanbesteding van onderhoudscontracten op het gebied van o.a. bouwkunde, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en/of transportinstallaties.
- De marktontwikkelingen op het gebied van contractmanagement bijhoudt en adviseert over mogelijkheden voor contractoptimalisaties.
- Meedenkt en meewerkt aan hoe ambities, zoals verduurzaming en circulariteit, doelmatig in contracten meegenomen kunnen worden.
- Nauw samenwerkt met collega's van Inkoop, Administratie, Juridische zaken en Financiën en daarbij uitgroeit tot de ‘spin in het web’.
- Bijdraagt aan de begeleiding en ontwikkeling van de overige (medior) contractmanagers.
Opdracht eisen
- Hbo werk- en denkniveau;
- Aantoonbare ervaring met contractmanagement in het maatschappelijk vastgoed;
- Je hebt voldoende ervaring binnen het vakgebied om deze als senior uit te voeren;
- In de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan binnen een aanbestedende dienst;
- Bij voorkeur werkervaring binnen een G4 gemeente;
- Kennis van RGS contractvormen;
- Ervaring met contractbeheer in SAP.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.