Projectmanagement Implementatie MS Teams

Ministerie van Justitie & Veiligheid

Locatie

Den Haag

Uren per week

36

Maximum tarief

p/uur

Looptijd

22-04-2024 t/m 31-12-2024 

Publicatiedatum:

20
March
,
2024

Status

Open
Deadline
27
March
,
2024
Deadline:
March 27, 2024

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

27
March
,
2024

We zijn op zoek naar een projectmanager die de dienst DWO wil begeleiden bij de implementatie van MS Teams. Het gaat hier om het begeleiden van de business, dat is het Bestuursdepartement van JenV. Onze ICT-leverancier SSC-ICT verzorgt de technische implementatie en inbedding in ons werkplek. De uitrol van MS Teams is in twee fasen geknipt: Fase 1 chat en videobellen, Fase 2 samenwerken en content delen.

Aandachtspunten:

  1. Implementatiebegeleiding - de brug zijn tussen het technische implementatie door SSC-ICT en de business uitrol door het Dienstencentrum. Ervoor zorgen dat planningen van de twee trajecten op elkaar zijn afgestemd.
  2. Risicomanagement - het in kaart brengen van alle business risico's van MS Teams voor het Bestuursdepartement van JenV. Dit in afstemming met CISO's en Privacy Officers. Bij alle risico's mitigerende maatregelen beschrijven. En het beheer op risico's en mitigerende maatregelen inregelen.
  3. Gebruikersondersteuning - aansturen functioneel beheer en gebruikersbegeleiding van het Dienstencentrum zodat de functionaliteit van MS Teams goed land binnen het Bestuursdepartement. Team heeft ervaring met uitrol functionaliteit videobellen (Webex).
  4. Bestuurlijke besluitvorming - het ophalen van uitrol mandaat bij de bestuurder, de CIO van het Bestuursdepartement gebaseerd op Cloud risico assessments van leveranciers en business. Daarbij hoort het op één lijn krijgen van alle onderdelen van het Bestuursdepartement, inclusief adviezen van CISO's en Privacy Officers.
  5. Informatiehuishouding - aansturing team Informatievoorziening van het Dienstencentrum zodat duidelijk wordt beschreven hoe alle functionaliteit van MS Teams fase 2 past binnen de huidige werkwijze, inclusief het opstellen van DPIA's/DTIA's. Er ligt reeds een analyse van alle digitale tools die een rol spelen in de huidige processen waar informatie in omgaat. Er zal een keuze gemaakt moeten worden hoe MS Teams past in dit landschap, vermoedelijk op basis van een groeimodel.

De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

  • Implementatiebegeleiding: in afstemming met SSC-ICT en dienst DWO opstellen plan van aanpak voor de uitrol van MS Teams fase 1 en 2 bij het bestuursdepartement van JenV.
  • Risicomanagement: in afstemming met CISO's en Privacy Officers van het Bestuursdepartement per fase opstellen risicoregister met alle mitigerende maatregelen.
  • Gebruikersondersteuning: in afstemming met functioneel beheer en gebruikersbegeleiding van het Dienstencentrum opstellen plan van aanpak voor gebruikersadoptie MS Teams fase 1 en 2.
  • Bestuurlijke besluitvorming: in afstemming met CIO-Bestuursdepartement per fase opstellen beslisnota voor uitrol MS Teams, gebaseerd op PvA en risicoregister.
  • Informatiehuishouding: in samenwerking met team Informatievoorziening van het Dienstencentrum opstellen beschrijving hoe alle functionaliteit van MS Teams fase 2 past binnen de huidige werkwijze, inclusief het opstellen van DPIA's/DTIA's.

De kandidaat is beschikbaar voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week.

Beschrijving directie/dienst/afdeling:

Het Dienstencentrum verzorgt de bedrijfsvoering van het bestuursdepartement (=BD) van het ministerie Justitie en Veiligheid. De afdeling Portfoliomanagement richt zich op het vormgeven en onderhouden van een passend producten- en dienstenpakket voor de klanten van het Dienstencentrum op het gebied van ICT, informatievoorziening, facilitair en huisvesting. De producten- en dienstpakketten zijn gecategoriseerd per dienst.

De dienst Digitale Werkomgeving heeft als doel het beschikbaar stellen en (doen) beheren van digitale middelen, waarmee medewerkers tijd- en plaats onafhankelijk werk gerelateerde activiteiten kunnen uitvoeren. De dienst omvat:

  • Digitale werkomgeving:
  • Apparaten: gebouw gebonden, persoonsgebonden en randapparatuur, inclusief print- en scanvoorzieningen
  • Platforms: Windows en iOS (BB Work)
  • Applicaties: generieke kantoorautomatisering, bedrijfsvoering en werkzaamheden primaire proces
  • Verbindingen: netwerk, wifi, telefonie
  • Thuiswerkvoorzieningen
  • Regiediensten t.b.v. het ter beschikking stellen (Functioneel beheer, business analyse, projectmanagement, informatie, coördinatie en advies)
  • Overeenkomsten met ICT-leveranciers over dienstniveau en afnamevoorwaarden

Opdracht eisen

  • De kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau en heeft bij voorkeur een afgeronde opleiding in de richting van informatica of technische bedrijfskunde.
  • De kandidaat heeft kennis en minimaal 3 jaar ervaring met implementatie van MS Teams (perspectief business).
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het opzetten van risicomanagement (opzet en afstemming).
  • De kandidaat beschikt over senioriteit hij/zij kan de kar trekken binnen complexe organisaties. Dit blijkt uit opgedane werkervaring die terugkomt in het cv.
  • De kandidaat heeft minimaal één vergelijkbare opdracht van minimaal 6 maanden bij de Rijksoverheid uitgevoerd.
  • De kandidaat heeft kennis en minimaal 5 jaar ervaring met het inrichten van de informatiehuishouding bij grote en complexe organisaties.


Wensen

  • De kandidaat heeft gevoel bij bestuurlijke complexiteit, hij/zij kan tegenstellingen omvormen tot één gezamenlijk handelingsperspectief. Dit wordt getoetst aan de voorbeelden de hand van voorbeelden die een kandidaat geeft uit zijn opgedane werkervaring.
  • Kandidaat heeft een gemotiveerde belangstelling voor organisatie en functie. Kandidaat kan zich goed uitdrukken en is sociaal vaardig. Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en ervaring snel in te zetten.
  • Kandidaat past binnen het team: communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), secuur, aanpassingsvermogen, resultaatgericht (zelfstandig en binnen klein team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aan kunnen), flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).
  • De kandidaat kan zelfstandig werken met een goede verstandshouding met de opdrachtgever.

Over Ministerie van Justitie & Veiligheid

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt samen met de politie en andere ketenpartners voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het OM bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 landelijke ressortsorganisatie en een aantal 'bijzondere' eenheden zoals het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), IVOM (IV organisatie OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op circa 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaals. Het College bepaalt het landelijke opsporings- en vervolgingsbeleid van het OM. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College.

Meer weten over Ministerie van Justitie & Veiligheid? Bekijk beschikbare opdrachten van deze opdrachtgever, of ontdek de recent vervulde opdrachten bij Ministerie van Justitie & Veiligheid. Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven