Projectleider werkenbijns.nl
Nederlandse Spoorwegen
Locatie
Gebouw Laan van Puntenburg Utrecht
Uren per week
16
Maximum tarief
€
85
p/uur
Looptijd
4-3-2025 t/m 3-3-2026
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Als projectleider werkenbijns.nl ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en doorontwikkelen van de recruitment site. Je verbetert i.s.m. de AMC-specialisten de sollicitatie flows op basis van data en het gedrag van onze bezoekers op de site.
Het project waarvoor we deze rol uitzetten richt zich op de optimalisatie en uitbreiding van de recruitment site werkenbijns.nl zodat de vastgestelde KPI’s voor de website worden behaald. Na het succesvol afronden van de opdracht heb je een tot twee nieuwe feature op de recruitment website geïmplementeerd, WhatsApp-sollicitaties voor twee doelgroepen uitgerold en de funnelconversies binnen de candidate journeys significant verbeterd.
Hiervoor gebruik je de (funnel)data om kansen te spotten en inefficiënties op te lossen. Dit breng je samen tot optimale candidate journey’s. Hierbij maak je gebruik van data uit onder andere Google Analytics en Qualtrics. Je interpreteert deze gebruiksdata, neemt de context van de business mee en vertaalt dit naar experimenten en nieuwe functionaliteiten op de website.
Om werkenbijns.nl verder te brengen is afstemming met interne stakeholders nodig. Je werkt samen met collega’s uit het Recruitment Marketing team, denk aan specialisten op het gebied van Arbeidsmarktcommunicatie, Data en Online Marketing. Maar ook je collega’s van IT en Functioneel beheer zijn belangrijke sparringpartners in het succes van de website. Bovendien werk je nauw samen met de leveranciers van de website & het ATS (Applicant tracking Tracking System), zodat de unieke candidate experience zich vertaalt naar een naadloos opvolgbaar recruitment proces in onze back-end systemen (ATS).
Hier ga je werken
Je komt te werken in het Recruitment Marketing team van de afdeling recruitment. We werken samen met ongeveer 70 recruiters, verspreid over 5 recruitment teams. Ieder team heeft focus op een eigen specialisme. Je kunt hierbij denken aan onder andere Trein/Station, Techniek, Retail en IT maar ook tijdelijke inhuuropdrachten.
Ons team Recruitmentmarketing heeft verschillende disciplines, 1 event manager, 2 arbeidsmarktcommunicatie-/ content specialisten, een businessanalist, een projectmanager NS ambassadeursprogramma en een online recruitment marketeer. Samen zijn we continu op zoek naar optimalisatie in alles wat wij doen. Wij werken samen aan de zichtbaarheid van NS als werkgever en het realiseren van kwalitatieve traffic naar onze site en uiteindelijk conversie op onze vacatures. Onze site heeft in 2024 de derde prijs bij Digitaal-Werven award gewonnen en onze missie is om dat minstens te evenaren in 2025.
Dit zijn de eisen
- Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding bij voorkeur in de richting van (online) marketing;
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote website;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote werken bij site is een pre;
- Je beschikt over relevante ervaring bij een top 100 merk;
- Aantoonbare ervaring met Google Analytics 4;
- Ervaring met Agile werken en customer journeys;
- Ervaring met het aansturen van interne en externe partijen en leveranciers;
- Je kunt goed samenwerken en in begrijpelijke taal de analyses vertalen naar concrete acties, voor zowel jouzelf als projectleider als voor de contentspecialisten, de recruiters en de leveranciers.
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
Opdracht eisen
- Je beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding bij voorkeur in de richting van (online) marketing.
- Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol.
- Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote website.
- Je beschikt over relevante ervaring bij een top 100 merk.
- Je beschikt over aantoonbare ervaring met Google Analytics 4.
- Ervaring met Agile werken en customer journeys.
- Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
- Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote werken bij site.
- Je beschikt over ervaring met het aansturen van interne en externe partijen en leveranciers.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.