Omgevingsmanager
Gemeente Utrecht
Locatie
Utrecht
Uren per week
16 - 20
Maximum tarief
€
110
p/uur
Looptijd
1-10-2024 tot 1-10-2026
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Het project Amazonekwartier is een integraal ruimtelijk project van de afdelingen Ruimte en Stadsbedrijven, specifiek Beheer Openbare Ruimte (BOR) van de Gemeente Utrecht. De aanleiding voor dit project is de opdracht van de Raad om de bussluis in de Amazonedreef te laten vervallen. Parallel hieraan wordt de vervanging/vernieuwing van de riolering in Overvecht voorbereid en wordt de openbare ruimte opnieuw ingericht. In het kader van Ontwikkelend Beheer is onderzocht welke kansen er zijn om werkzaamheden te combineren en meer gemeentelijke ambities te realiseren. Hierbij wordt gedacht aan het bijdragen aan de groene schaalsprong en het verkeersveiliger en klimaatbestendiger maken van de wijk.
Momenteel worden het Integraal Programma van Eisen en Functioneel Ontwerp (IPvE-FO) afgerond, en na de zomer zal de participatie starten. Dit moet uiteindelijk leiden tot bestuurlijke besluitvorming, waarin het College het IPvE-FO vaststelt en de volgende fase kan beginnen. De uitvoering van het project wordt verwacht in de periode 2026-2028.
Rol van de Omgevingsmanager
Als Omgevingsmanager voor dit project werk je in een Integraal Project Management (IPM) team, samen met een Projectmanager, Technisch manager, Contractmanager en Manager projectbeheersing. Je maakt deel uit van de afdeling Project Management Ruimte (PMR), waar meerdere omgevingsmanagers actief zijn.
Taken en Verantwoordelijkheden:
- Beheer van zowel de externe als interne omgeving, inclusief afstemming met bestuursadviseurs en het opstellen van bestuurlijke stukken.
- Vergunningenbeheer en coördinatie van het BLVC-proces (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie).
- Aanspreekpunt voor stakeholders op het gebied van omgevingsmanagement, zowel intern als extern.
- Overzicht houden over lopende en toekomstige issues met bijbehorende stakeholders.
- Inzicht geven aan het projectteam over de actuele issues, contactmomenten en mogelijke bestuurlijke vraagstukken.
- Voorbereiden van ambtelijke en bestuurlijke overleggen met stakeholders.
- Organiseren van participatie met bewoners en andere stakeholders en verwerken van de reacties, inclusief het opstellen en actualiseren van het participatieplan.
- Aansturen van het bestuurlijk traject voor vaststelling van IPvE-FO en VO, inclusief het opstellen van de benodigde stukken.
- Verantwoordelijk voor de aanvragen en verkrijging van de verschillende vergunningen.
Opdracht eisen
- Minimaal een hbo-opleiding afgerond, bij voorkeur in een van de volgende richtingen of vergelijkbaar: sociaalwetenschappelijk, bestuurskundig, communicatief, civiele techniek of omgevingsmanagement.
- Minimaal 2 jaar ervaring met het werken binnen een IPM-team.
- Bij voorkeur minimaal 5 jaar werkervaring met het uitvoeren van omgevingsmanagement en participatietrajecten bij vergelijkbare herinrichtingsprojecten.
- Bij voorkeur minimaal 1 jaar ervaring als omgevingsmanager binnen een grote gemeente, in een wijk met een grote adressendichtheid.
- Bij voorkeur ervaring met het opstellen van BLVC-plannen.
- Bij voorkeur ervaring met het begeleiden van bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.