Interim Manager Contract en Leveranciersmanagement
Gemeente Utrecht
Locatie
Utrehct
Uren per week
36
Maximum tarief
€
125
p/uur
Looptijd
z.s.m. t/m 6 maanden na start
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen voor ruim 7500 collega's voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT-infrastructuur. Onze werkzaamheden omvatten kantoorautomatisering, telefonie, hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij alles wat we doen, zoeken we naar vernieuwende en kostenbesparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij bij aan een efficiënte bedrijfsvoering.
Organisatie en werkwijze
DomstadIT is ingericht volgens een Demand-Supply-structuur met Demand management, leverende teams (voorzieningen) en expert teams. Wij werken zoveel mogelijk agile en de teams zijn zo veel mogelijk zelforganiserend. Wij gaan respectvol met elkaar om en staan samen voor de diensten die wij als team leveren. De kern van ons gemeentelijk DNA is DRA: duidelijk, resultaatgericht en aanspreekbaar.
Vacature: Interim Manager Contract- en Leveranciersmanagement
Voor het expert team Contract- en Leveranciersmanagement, bestaande uit 12 medewerkers, zijn wij op zoek naar een interim manager die ons helpt een plan op te stellen voor de toekomst, zowel inhoudelijk als op personeelsgebied. Naast de toenemende uitbesteding van (IT-)diensten, ontwikkelt het vakgebied zich snel.
Taken en verantwoordelijkheden
- HR-taken: Je bent verantwoordelijk voor de HR-taken van medewerkers binnen het expert team. Je faciliteert de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en bent een people manager die verschillende leiderschapsstijlen kan hanteren.
- Visie en strategie: Je vertaalt de organisatiebehoeften naar een duidelijke visie op het team en afgeleid daarvan op de producten en diensten van het team. Dit vertaal je naar een plan van aanpak voor het team Contract- en Leveranciersmanagement binnen Domstad IT voor de komende 3 jaar, zowel op inhoudelijk vlak als op organisatie- en personeelsvlak.
- Faciliteren van het team: Je faciliteert het team zodat zij zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor het opleveren van resultaten, en zo continu waarde kunnen leveren voor de organisatie.
- Samenwerking: Je werkt samen met de andere managers binnen Domstad IT, zowel met de expertise managers als met de supply managers van de voorzieningen. Je stemt af en mitigeert onderlinge afhankelijkheden.
- Financiën: Je bent verantwoordelijk voor de financiële huishouding van het team, conform afspraken binnen Domstad IT.
- Netwerken: Je werkt samen met de VNG en andere gemeenten om zo een betere uitgangspositie richting leveranciers te verkrijgen.
Opdracht eisen
- Aantoonbaar WO werk- en denkniveau.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring in contract- en leveranciersmanagement in het IT-domein bij een gemeentelijke of overheidsorganisatie.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als leidinggevende in een agile werkomgeving, waarbij je ook verantwoordelijk was voor personeel, financiën en bedrijfsvoering.
- Analytische vaardigheden en oplossingsgerichtheid.
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.