Informatieadviseur

Gemeente Amsterdam

Locatie

Amsterdam

Uren per week

24 - 32

Maximum tarief

p/uur

Looptijd

01-05-2024 t/m 30-04-2025

Publicatiedatum:

25
April
,
2024

Status

Open
Deadline
2
May
,
2024
Deadline:
May 2, 2024

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

2
May
,
2024

De informatieadviseur zal de teams van de Uitvoeringsorganisatie Infrastructuur en Energie adviseren over het informatiemanagement van hun project. [Detachering]

Het doel is om informatie zo effectief (volgens de regels én volgens de wensen van het team) en zo efficiënt mogelijk (de best mogelijke werkafspraken) te verwerken. De informatieadviseur zal ook zelf meehelpen in de uitvoering van het informatiebeheer en adviseert tevens over verbeteringen in IT en informatiebeheer, onder andere door het in kaart brengen en realiseren van (nieuwe) informatiebehoeften/oplossingen vanuit (werk)processen.

Werkzaamheden:

  • Controleren en vormgeven van de digitale dossiers in overleg met andere informatieadviseurs, de projectleider informatiebeheer en met de inhoudelijk verantwoordelijke medewerker(s) van het team/afdeling.
  • Verstrekken van informatie en fungeren als vraagbaak / eerste aanspreekpunt op het gebied van informatiemanagement (technologie, beveiliging en beheer) van een team of afdeling.
  • Trainen van nieuwe teamleden in samenwerking met onder andere Functioneel Beheerders rond het juist opslaan en registreren van documentatie (on-the-job of klassikaal).
  • Beschrijven van afdelingsspecifieke werkafspraken passend binnen de kaders van het informatiebeheerplan van de directie Bijzondere Projecten (BP).
  • Motiveren van medewerkers tot goed informatiemanagement.
  • Ondersteunen / adviseren van managers/projectleiders bij het informatiebeheer van hun project.
  • Verantwoordelijk voor een goede begeleiding en advisering op het gebied van informatietechnologie en informatiebeheer.
  • Verantwoordelijk voor het geven van een juiste vertaling van de opgestelde beleidsdocumentatie naar de praktische afdelingsspecifieke werkwijze(n).
  • Verantwoordelijk voor het op de hoogte houden van de stand van zaken aan de manager ICT/IV én projectleider informatiebeheer.
  • Goede samenwerking met de andere informatieadviseurs.

De opdrachtgever(s):

De organisatie is verantwoordelijk voor de coördinatie van de voorbereiding en uitvoering van diverse infrastructurele en energietransitieprojecten in de regio Amsterdam. Vanuit de stafafdeling ICT/IV wordt het informatiemanagement in deze projecten ondersteund. De directie Bijzondere Projecten is een directie die per 1 januari 2022 is gestart en voortkomt uit de voormalige directie Metro en Tram. Bijzondere Projecten is een uitvoeringsorganisatie en voert in opdracht van de stad en de regio complexe en risicovolle projecten uit. BP richt zich op de opgave (en het werkend krijgen van het resultaat), de omgeving en de uitvoering en heeft daarbij een transparante en slagvaardige werkwijze.

Opdracht eisen

  • Tenminste 5 jaar aantoonbare ervaring met implementatie en gebruik van digitale documentmanagementsystemen.
  • Beschikken over een mobiele telefoon en laptop (met USB-C).
  • Aantoonbare kennis en ervaring binnen een projectorganisatie in een infrastructurele omgeving.
  • Rol hebben gehad binnen infrastructurele/energie projecten met grotere omvang in het kader van informatiemanagement.
  • Praktijkervaring met informatiemanagement bij diverse projectmanagementmethodes, zoals IPM, Prince2 of AgilePM.
  • Ervaring met het werken in het informatiemanagement van een (bouw)ontwerp- en realisatieproces.
  • Ervaring met informatiemanagement van project- en assetmanagement.
  • Ervaring met implementeren en beheren van informatietechnologie (IT tools) in uitvoeringsprojecten.
  • Ervaring met implementatie en ondersteuning van het gebruik van documentmanagementsystemen Decos Join en/of MS SharePoint.
  • Kennis van archiefrichtlijnen en relevante wetgeving informatiebeheer en toepassing hiervan in bouwprojecten.

Over Gemeente Amsterdam

Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.

Meer weten over Gemeente Amsterdam? Bekijk beschikbare opdrachten van deze opdrachtgever, of ontdek de recent vervulde opdrachten bij Gemeente Amsterdam. Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven