ICT Inkoopregisseur en ICT contractmanager
Gemeente Amstelveen
Locatie
Amstelveen
Uren per week
24
Maximum tarief
€
106
p/uur
Looptijd
07-10-2024 t/m 04-04-2025
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
We bieden bijzondere afwisselende positie binnen een organisatie van samenwerkende gemeenten. Je vervult namelijk twee rollen, die van inkoopadviseur en die van contractmanager.
Je werkt als inkoopregisseur binnen een groot I(CT) project waarbij meerdere samenwerkende gemeenten de markt op gaan voor de aanbesteding van een nieuw informatiesysteem. Dit is een interessant project waarbij de samenwerkende gemeenten zorgvuldig, maar ook slagvaardig tot een nieuw toekomstbestendig vervangend informatiesysteem gaan komen. Bij zorgvuldigheid hoort het documenteren van de stappen, procedures, voorstellen en besluiten, het bewaken van de rechtmatigheid en communiceren naar de achterban over het inkoopproces. Je doet dit werk in directe samenwerking met de inkoopregisseur van een van de andere samenwerkende gemeenten. Het werk voer je uit onder regie van de projectmanager voor vervanging van het Informatiesysteem.
Daarnaast ben je de contractmanager voor het team Applicaties. In dit team worden alle software contracten van de gemeentelijke organisaties voorbereid, afgesloten en gebudgetteerd (omvang >5mln). Deze rol vraagt veel interactie met leveranciers en management, zodat een contract vervolgens compleet kan worden voorgelegd aan de teammanager Applicaties. Je gaat om tafel met gecontracteerde partijen, je checkt (af)lopende contracten en houdt de eventuele overlap met andere contracten, inkoopvoorwaarden en prijzen in de gaten. Je levert een belangrijke bijdrage aan onze doelstelling om de exploitatielasten van ICT zo laag mogelijk te houden. Daarnaast adviseer en instrueer je de projectondersteuners die het contractbeheer op zich hebben genomen.
Jouw werk gaat, in beide rollen, verder dan alleen achter je bureau zitten; je gaat in overleg met leveranciers, schuift aan in overleggen met opdrachtgevers ook van samenwerkende gemeenten, checkt de bestaande ICT contracten, communiceert via verschillende kanalen en haalt de informatie op die je nodig hebt bij leveranciers, medewerkers en management.
Voor beide rollen geldt dat de werkzaamheden fluctueren met de vraag uit het project en de organisatie. We verwachten dat de inzet tussen de 16 uur en 24 uur per week bedraagt.
De opdracht loopt tot 5 april 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Opdracht eisen
- Je hebt HBO werk- en denkniveau
- Goede kennis van inkoopwetgeving voor overheden (rechtmatigheid) en deze inkoopkennis zorgvuldig kunnen toepassen
- Enige ICT kennis, maar vooral veel affiniteit met ICT
- Een enthousiaste communicator die de achterban (management, gebruikers van software) goed kan meenemen in het vakgebied inkoop
- Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring met ICT-contractmanagement bij gemeenten (> 100.000 inwoners) in een periode van de afgelopen 5 jaar.
- Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO (bachelor) opleiding.
- Op CV aantoonbaar NEVI 1 en 2 gecertificeerd.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.