ICT Inkoopregisseur en ICT contractmanager

Gemeente Amstelveen

Locatie

Amstelveen

Uren per week

24

Maximum tarief

106

p/uur

Looptijd

07-10-2024 t/m 04-04-2025

Publicatiedatum:

27
August
,
2024

Status

Open
Deadline
6
September
,
2024
Deadline:
September 6, 2024

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

6
September
,
2024

We bieden bijzondere afwisselende positie binnen een organisatie van samenwerkende gemeenten. Je vervult namelijk twee rollen, die van inkoopadviseur en die van contractmanager.

Je werkt als inkoopregisseur binnen een groot I(CT) project waarbij meerdere samenwerkende gemeenten de markt op gaan voor de aanbesteding van een nieuw informatiesysteem. Dit is een interessant project waarbij de samenwerkende gemeenten zorgvuldig, maar ook slagvaardig tot een nieuw toekomstbestendig vervangend informatiesysteem gaan komen. Bij zorgvuldigheid hoort het documenteren van de stappen, procedures, voorstellen en besluiten, het bewaken van de rechtmatigheid en communiceren naar de achterban over het inkoopproces. Je doet dit werk in directe samenwerking met de inkoopregisseur van een van de andere samenwerkende gemeenten. Het werk voer je uit onder regie van de projectmanager voor vervanging van het Informatiesysteem.

Daarnaast ben je de contractmanager voor het team Applicaties. In dit team worden alle software contracten van de gemeentelijke organisaties voorbereid, afgesloten en gebudgetteerd (omvang >5mln). Deze rol vraagt veel interactie met leveranciers en management, zodat een contract vervolgens compleet kan worden voorgelegd aan de teammanager Applicaties. Je gaat om tafel met gecontracteerde partijen, je checkt (af)lopende contracten en houdt de eventuele overlap met andere contracten, inkoopvoorwaarden en prijzen in de gaten. Je levert een belangrijke bijdrage aan onze doelstelling om de exploitatielasten van ICT zo laag mogelijk te houden. Daarnaast adviseer en instrueer je de projectondersteuners die het contractbeheer op zich hebben genomen.

Jouw werk gaat, in beide rollen, verder dan alleen achter je bureau zitten; je gaat in overleg met leveranciers, schuift aan in overleggen met opdrachtgevers ook van samenwerkende gemeenten, checkt de bestaande ICT contracten, communiceert via verschillende kanalen en haalt de informatie op die je nodig hebt bij leveranciers, medewerkers en management.

Voor beide rollen geldt dat de werkzaamheden fluctueren met de vraag uit het project en de organisatie. We verwachten dat de inzet tussen de 16 uur en 24 uur per week bedraagt.

De opdracht loopt tot 5 april 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Opdracht eisen

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau
  • Goede kennis van inkoopwetgeving voor overheden (rechtmatigheid) en deze inkoopkennis zorgvuldig kunnen toepassen
  • Enige ICT kennis, maar vooral veel affiniteit met ICT
  • Een enthousiaste communicator die de achterban (management, gebruikers van software) goed kan meenemen in het vakgebied inkoop
  • Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring met ICT-contractmanagement bij gemeenten (> 100.000 inwoners) in een periode van de afgelopen 5 jaar.
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO (bachelor) opleiding.
  • Op CV aantoonbaar NEVI 1 en 2 gecertificeerd.

Over Gemeente Amstelveen

Gemeente Aalsmeer heeft diverse taken uitbesteed aan de ambtelijke organisatie van gemeente Amstelveen. Werken voor Amstelveen betekent dus vaak ook werken voor Aalsmeer. Het werken voor twee gemeentebesturen vraagt flexibiliteit en sensitiviteit van medewerkers. Voor jou als professional biedt het een kans om je werkveld te verbreden. Wij zijn een veelzijdige organisatie. Amstelveen is een ondernemende, groene en internationale stad. Aalsmeer is een levendige gemeente met een rijk verenigingsleven en veel bedrijvigheid. Beide zijn gelegen nabij Amsterdam en Schiphol. Daardoor is de organisatie groot genoeg voor voldoende uitdaging en klein genoeg voor een persoonlijke sfeer.

Meer weten over Gemeente Amstelveen? Bekijk beschikbare opdrachten van deze opdrachtgever, of ontdek de recent vervulde opdrachten bij Gemeente Amstelveen. Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven