I&A Adviseur ontvlechting
Gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Locatie
Buitenpost / Burgum
Uren per week
24
Maximum tarief
€
110
p/uur
Looptijd
15-08-2024 t/m 28-02-2025
Publicatiedatum:
Status

Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen: De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de Werkmaatschappij 8KTD zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel. Na 1 januari zal er mogelijk tot 1 maart 2025 nazorg geleverd moeten worden.
Na 1 januari 2025 vinden ook inspanningen plaats om de definitieve wijze van inrichting van de I&A-omgevingen nader te bepalen. Dit zal geconcretiseerd worden in een verdere ontvlechting en een migratie naar de definitieve situatie. Dit deel valt buiten de scope van de huidige opdracht.
Deelprojecten
Om dit alles te realiseren is er een projectplan gemaakt en zijn er deelprojecten benoemd. Dit zijn de volgende deelprojecten:
- Ontvlechting van de software publieksdiensten
- Ontvlechting van de software sociaal domein
- Ontvlechting van de software fysiek domein
- Ontvlechting van de software voor beheer (openbare ruimte)
- Ontvlechting van de software bedrijfsvoering
- Ontvlechting van de infrastructuur
- Ontvlechting data, advies en contracten
In dit kader zijn we op zoek naar een I&A Adviseur ontvlechting die onderdeel wordt van het deelproject data, advies en contracting.
Verantwoordelijkheden
Gedurende het project zal vanuit het deelproject data, advies en contracting een groot aantal adviezen geschreven moeten worden. De volgende zijn nu voorzien en moeten (verder) uitgewerkt worden:
- advies over migratie, waaronder bevriezen systemen, dataopschoning, wegwerken achterstanden, scheiden van data en autorisatie. Het gaat hierbij om zowel de gestructureerde data als de ongestructureerde data (OneDrive, teams, filesystem, mail etc.);
- advies over mogelijk over te brengen software van on premise installaties naar cloud;
- advies over te volgen migratiescenario’s;
- advies over naamgevingsconventies;
- advies over realisatie RBAC.
We verwachten van de adviseur dat hij/zij het volgende zal uitvoeren:
- het proactief deelnemen in het deelproject data, advies en contracting;
- het schrijven en uitwerken van verschillende adviezen;
- het realiseren van draagvlak;
- het (vooraf) toetsten van de adviezen aan de gevolgen voor de operatie en de deelprojecten;
- het mede uitvoeren van de realisatie van de adviezen;
- aangeven van ontbrekende advies thema's;
- het waar nodig deelnemen aan (deel-)project- en/of overleggen.
De kandidaat die we zoeken:
- is een goede schrijver;
- heeft een proactieve instelling;
- heeft goede communicatieve vaardigheden;
- is pragmatisch en resultaatgericht;
- kan acteren in een snel veranderende omgeving.
Opdracht eisen
- Kandidaat heeft een relevante, afgeronde Hbo-opleiding (blijkt uit cv).
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in het gemeentelijk domein, waarvan minimaal 3 jaar als I&A Adviseur (blijkt uit cv).
- Kandidaat heeft ruime ervaring binnen de I&A van meerdere gemeenten in het schrijven van I&A beleidsdocumenten (blijkt uit cv).
- De kandidaat heeft uitstekende kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen (blijk uit cv).
- De kandidaat is onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten.
- De kandidaat is in het bezit van een auto en rijbewijs.
- Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
Gunningscriteria
- De kandidaat is betrokken geweest bij een gemeentelijke fusie of ontvlechting (blijkt uit cv).
- De kandidaat heeft gewerkt binnen een gemeentelijk samenwerkingsverband (blijkt uit cv).
- De mate waarin de kandidaat ervaring heeft als I&A Adviseur (blijkt uit cv).
- De kandidaat heeft kennis van de actuele trends en ontwikkelingen en (toekomstige) wet- en regelgeving die betrekking hebben op het I&A gemeentelijk vakgebied, denk hierbij aan BIO, AVG en WOO (blijkt uit cv).
- De kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en privacy vereisten binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
- De kandidaat heeft kennis van de Gemma architectuur (blijkt uit cv).
- De kandidaat is flexibel en bereid om minimaal één dag op locatie aanwezig te zijn. Tot en met 31 augustus is dit op dinsdag in Burgum, vanaf 1 september is dit op woensdag in Buitenpost.
- De kandidaat is mogelijk één dag extra in de week beschikbaar.

Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.