Adviseur Informatie- en Recordmanagement
Gemeente Utrecht
Locatie
Utrecht
Uren per week
18
Maximum tarief
€
100
p/uur
Looptijd
3 maanden na start inhuur (optie verlenging)
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Je komt te werken in team Identity and Access Management (IAM) binnen voorziening Hosting.
Hosting
Als adviseur ben je binnen de gemeentelijke organisatie dé expert op het kennisdomein informatiebeheer. In de functie van adviseur informatie- en recordmanagement ben je vanzelfsprekend op de hoogte van de actuele vakinhoudelijke ontwikkelingen. Je levert een actieve bijdrage aan de tactische en strategische ontwikkel-agenda op het gebied van informatiebeheer. Je werkt daarbij samen met adviseurs van andere beleidsvelden zoals informatiebeveiliging, privacy, procesmanagement, informatiearchitectuur en datamanagement.
De gemeente heeft als ambitie open, betrouwbaar en transparant te zijn.
Dit is alleen mogelijk als de gemeentelijke informatie verantwoord en duurzaam toegankelijk is. Dit betekent dat wij risico-gestuurd werken, open zijn waar het kan en gesloten waar het moet en 'by design' onze beheermaatregelen inrichten. Je draagt bij aan deze ambitie door mede invulling te geven aan de uitvoering van het strategisch beleid en het kwaliteitsmanagement voor informatiebeheer van de gemeente.
Als adviseur informatie- en recordmanagement maak je deel uit van het Intern Bedrijf DomstadIT. Daarbinnen is er een expertisegroep die de kwaliteit van de informatiehuishouding van de gemeente waarborgt en de kennis daarover bevordert. De expertisegroep Informatie- en Recordmanagement is verantwoordelijk voor de tactische vertaling van de kaders, visie en strategie van Informatiebeheer, en ontwikkelt hiertoe instrumentarium en richtlijnen. Daarnaast is het expertiseteam verantwoordelijk voor deskundigheidsbevordering van de Recordmanagement vakgroep.
De rol van de expertisegroep Informatie- en recordmanagement is drieledig:
- Het toetsen en monitoren van de staat van de informatiehuishouding aan geldende kaders en richtlijnen als onderdeel van de gemeentelijke PDCA cyclus;
- Het vanuit de tweede lijn adviseren van decentrale informatie- en procesmanagement teams omtrent integraal informatie- en recordbeheer;
- Het creëren van het bredere informatiebewustzijn in de organisatie door het ontwikkelen van een curriculum voor permanente educatie inzake informatiebeheer.
Opdracht eisen
- Je hebt een wo werk- en denkniveau (minimaal een afgeronde hbo-opleiding)
- Je kan goed zelfstandig en in teamverband werken, waarbij je zelfstandig initiatieven ontplooit en afstemt met relevante stakeholders.
- Je hebt ervaring met advisering en beleidsontwikkeling op het snijvlak van strategisch en tactisch niveau.
- Je hebt ervaring met en/of kennis van het DUTO-raamwerk, zaakgericht werken, (risico-)classificatie, metadatering, relevante NEN-normen, de GEMMA en NORA en Common Ground.
- Je hebt inzicht in het functioneren van de decentrale overheid. Ervaring bij een grotere gemeente is een pre.
- Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied informatiebeheer.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.